Opel Manta B
Opel Manta BA-mallin Mantan myynti loppui 1975 ja sen korvasi uudempi B-mallin Manta, joka pysyikin markkinoilla jopa 13 vuotta. Edeltäjäänsä verrattuna uusi Manta oli suurempi, niin sisältä kuin ulkoakin ja korimalleja oli nyt kaksi; Coupé ja CC (CombiCoupe).
Moottorivaihtoehdot:
- 1.2 N – OHV, 54 hv
- 1.2 S – OHV, 61 hv
- 1.3 N – OHC, 60 hv
- 1.3 S – OHC, 75 hv
- 1.6 N – CIH, 60 hv
- 1.6 S – CIH, 75 hv
- 1.8 S – OHC, 90 hv
- 1.9 N – CIH, 75 hv
- 1.9 S – CIH, 90 hv
- 1.9 E – CIH, 105 hv
- 2.0 N – CIH, 90 hv
- 2.0 S – CIH, 100 hv
- 2.0 E – CIH, 110 hv
- 2.4 16V – DOHC, 144 hv (Vain Opel Manta 400 mallissa)
- Irmscher i 200, 2.0 -CIH, 125 hv
- Irmscher i 240, 2.4 -CIH, 136 hv, valm. n. 600 kpl
- Irmscher i 2800, 2.8 Commodore -CIH, 150 hv (6 syl.), valm. 27 kpl
- Irmscher i 300, 3.0 Monza -CIH, 177 hv (6 syl.), valm. 27 kpl
- Irmscher i 400, 2.4 -DOHC, Cosworth, 144 hv, valm. 245 kpl (tieliik.)
Ralleissa paljon käytetyn Manta 400 mallin Irmscher elektroninen polttoaineen ruiskutus oli korvattu kahdella kaksikurkkuisella Weber kaasuttimella, jolloin tehoa saatiin 275 hv. Nelivalokeula ja lokasuojien levikesarja myytiin Mantaan lisävarusteena. Opel Manta 400 mallin nimi ei tule moottorin iskutilavuuden mukaan, kuten muissa i sarjan Mantoissa. Manta 400 moottori on sama kuin Ascona 400 mallissa. Ascona 400 oli luokittelumalli rallia varten ja sen nimi tuli luokitteluun vaadittavasta 400 kpl määrästä, mallia kuitenkin valmistettiin 448 kappaletta.
Vastaa