Mikä on paras retroauto casino online pelailuun?
Näin retroautoilun erikoissivulla on vaarallista lähteä kysymään näin yksioikoista kysymystä, kuin että mikä on paras retroauto. Mutta tällä kertaa lähdemme omasta kokemuksesta ja tuomme sen lopulta takaisin 2020-luvulle ja retroilun ytimeen, eli muisteluihin samalla kun käymme pelailemassa casino online sivustolla toiveena voittaa sopiva aloitusraha uuteen harrasteautoon. Nimittäin tällä kyseisellä retroautolla ajettiin vielä kioskille, viemään niitä lotto- ja vakiokuponkeja ajoissa – ettei aika mennyt ohi ja sen viikon voittomahdollisuudet samalla.
Historia saattaa tietää paljonkin yllä olevasta autosta, mutta minkälainen tuo yllä oleva kupla oli oikeasti ajaa? Kyseessä on nimittäin vuoden 1973 vihreä kupla, jolla meikäläinen ajeli ensimmäisille soittokeikoille, ja joka lähti aina käyntiin, eikä koskaan lämmennyt sisältä. Ei tuo kupla hirveän nopeasti kiihtynytkään, eikä sillä ohiteltu ja sisämeteli esti kaiken järkevän keskustelun. Jostain kumman syystä tämä auto on kuitenkin niin ikoninen kuin vain olla ja voi, mutta miksi?
Kuplan historia juontaa vuoteen 1934 ja Adolf Hitleriin, joka halusi varmistaa saksalaisille halvan auton. Autoon piti mahtua molemmat vanhemmat sekä kolme lasta, sen piti kulkea max 8 litralla 100 kilometria ja sen piti pystyä ajamaan jopa 100 km/h nopeutta. Sen piti olla sellainen, että sitä voi säilyttää ulkona myös talvella ja se saisi maksaa vain 1000 valtakunnan markkaa – tällä povattiin kuplalle ikoninen tie tuleville vuosikymmenille. Kuplaa valmistettiinkin yhteensä noin 21,5 miljoonaa kappaletta vuosina 1938-2003 ja siitäkin ajasta aina vuoteen 1978 autot valmistettiin Saksasta ennen tuotannon siirtoa Brasiliaan ja Meksikoon.
Kuka, missä, milloin?
Kuka sitten suunnitteli auton? Alussa oli itseasiassa useampikin vaihtoehto, mutta näistä pari olivat juutalaisia, jotka eivät soveltuneet silloiselle tilaajalle, ja niin suunnittelijaksi tuli itävaltalainen Ferdinard Porche. Ensimmäiset kuplat saatiin protona ulos 1935 ja aluksi tavoitteena oli 120 000 autoa vuodessa. Valitettavasti sota tuli eteen ja autoa valmistettiin aluksi vain 600 kappaletta, ja varsinainen tuotanto pääsi sitten lopulta alkamaan sodan jälkeen 1945. Suomeen ensimmäiset kuplat tulivat vuonna 1950 nimettynä Kansanautoksi, aivan kuten Volkswagen suomeksi kuuluukin. Autoa valmistettiin ensimmäisten kymmenen vuoden aikana yli miljoona kappaletta. Onko kupla siis paras retroauto kasinopelaamiseen?
Casino online tarkoittaa nykyaikana nettikasinoita, jotka ovat pelattavissa täysin mobiilisti ajasta ja paikasta riippumatta, mutta ajaessasi ei kannata ajaa – mutta pelkääjän puolella voit aivan mainiosti pelata joko niitä perinteisiä kasinopelejä kuten rulettia tai pokeria, tai katsoa mitä uusia innovatiivisia pelejä kansainväliset pelistudiot ovat viime viikkoina julkaisseet.
Casino online ja retroilu
Miten sitten oikeasti voisi yhdistää vanhan kunnon kuplan ja retroilun kasinopelien kanssa ja eritoten casino online pelaamisen? Jos kerta ikoninen kupla ei ollut niitä parhaita ajettavia, mutta luotettava kuitenkin, niin pitäisikö se oma pelipaikkakin ottaa tuon luotettavuuden kautta. Kasinopelaamisessa luotettavuus ja turvallisuus ovat ensisijaisia, ja sen varmistavat rahapeliviranomaiset, jotka myöntävät kasinoille lisenssit eli rahapelaamisen toimiluvat. Näitä lisenssin antajia ovat mm Maltan MGA ja Englannin Gambling Commission ja Ruotsin Spelinspektionen – nämä siis varmistavat, että heidän alaiset lisenssikasinot toimivat kaikkien taiteen ja sääntöjen mukaisesti ja maksavat verot ja lisensssimaksut ajallaan – toimivat siis luotettavasti.
Siinä missä VW Kupla oli todellinen kansanauto, kivijalkakasinot ovat olleet enemmänkin hyvin toimeentulevien pelipaikkoja. Tavalliselle kansalle oli pitkän aikaa tarjolla vain lottoa, veikkausta ja hedelmäpelejä, mutta nykyään kuka tahansa aikuinen voi avata oman pelitilin minuutissa ja päästä pelaamaan satoja uusia automaattipelejä ja perinteisten kasinoidenkin livekasinopelejä – mobiilisti, missä ja koska tahansa. Ehkä kupla ei todellakaan ole yhtäläisyysmerkki kasinopelaamiselle, mutta se on yhtäläisyysmerkki siinä mielessä, että aikoinaan se oli yksi niistä mahdollisista autoista kaikille perheille, kun taasen nettikasinot ovat nykyään kaikille aikuisille mahdollisia pelipaikkoja.
Yleensähän retroautoiluun liitetään amerikkalaiset autot, mutta näin Euroopassa siihen voi aivan yhtä hyvin liittää monia eurooppalaisia autoja 1940-1960 luvuilta. Siinä missä monet Jaguarit tai vanha kunnon Opel Manta ovat kasinomaailman lähelle liippaavia kulkuneuvoja, löytyy retroilijoiden autotalleista myös aivan tavallisia, hyvin pidettyjä autovanhuksia, joilla ajetaan vain kesällä, ja hyvällä säällä.
Mikä sinun mielestäsi on SE auto, jonka sinä hyväksyisit omalle pihallesi kaikista vanhoista autoista?
Monet kerääjien mieliautoista ovat todella vaikeita nykyään löytää ja virheettömät tai edes hyvät kappaleet maksavat maltaita, siinäkin saattaa auttaa onni ja hyvä tuuri kasinoillassa. Casino online pelaaminen mahdollistaa jopa satumaiset voittosummat progressiivisten jättipottien peleistä, mutta kasinolla pelatessa kannattaa kuitenkin muistaa muutama perusasia:
Ensinnäkin pelaa vain sellaisella rahasummalla, jonka voit hävitä ilman, että se vaikuttaa millään tavalla arkesi etenemiseen.
Toisaalta sinun kannattaa myös suunnitella se summa, jonka ajattelit tallettaa kasinotilille, sekä kuinka paljon aikaa käytät pelaamiseen. Kasinopelaaminen on helppoa ja nopeata sekä ennen kaikkea viihteellistä ja tavallaan myös koukuttavaa – siksi on tärkeätä ymmärtää, että kaikki kasinopelaamine perustuu 100 % onneen ja sattumaan – ja vain satumainen onni voi tuoda isoja voittoja, joilla sitten voidaan osta uusi katseenkääntäjä omaan talliin. Muista kuitenkin aina pelata vastuullisesti omaan talouteesi nähden, ja vaikka sinulla on mahdollisuus voittaa rahat uuteen vanhaan autoon, on todennäköisempää, että kasino voittaa lopulta – siihen sen kasinoiden toiminta perustuukin.
Nykyaikainen auto – vanhan auton muistolle
Monet nykyään teillä liikkuvista autoista ovat saaneet inspiraationsa vanhoista ikätovereistaan. Esimerkiksi uusi Ford Bronco on ottanut ajatuksia vanhasta Broncosta, mutta auto on kuitenkin täysin omansa. Sama juttu kävi uudelle Honda E autolla, joka muistuttaa vanhoista 80- ja 90-luvun pikkuhondista, joille tämä pieni ja pippurinen sähköauto on velkaa olemuksellaan.
Tai muistatko vanhan MAT Stratos auton – sekin on saanut nykyaikaisen velipuolen, joka näyttää ulospäin melko lailla samalta, mutta pohjautuu Ferrari F430:n alustalle ja saa voimansa V8-moottorista. Entäpä sitten saksalaisten toinen ylpeys eli Mercedes-Benz, sen maastoautot ovat olleet monien armeijoiden komentajien autona, mutta viime vuodet G-sarja on ollut kaikkien saatavilla – tai ei aivan kaikkien, sillä G-sarjalaisen hintalappu pudottaa ainakin meikäläisen pois ostajien listoilta. Yksi selkeä kunnianosoitus retroautoilulla on 2010 julkistettu Chevrolet Camaro, sen SS manuaaliversio oli todellinen kunnianosoitus vanhoille legendaarisille Chevyille. Chevyn lisäksi myös Dodge on ollut uskollinen juurilleen, ja esimerkiksi uudet Challenger ja Charger malli ovat ottaneet paljon vaikutteita niistä ikonisista 60-luvun lopun ja 70-luvun muskeliautoista. Yksi eurooppalainen todellinen retroauto niin ulkonäöllisesti kuin asenteeltaan on italialainen Fiat 500 – sen uusi versio on selkeästi ottanut vaikutteet siitä vanhasta Fiatista, jonka monet muistavat vielä todella hyvin. Säästimme sitten vielä yhden parhaista viimeiseksi, eli Ford GT, sen uusimmatkin versiot näyttävät yhä pitkälti samalta kuin se 1960 LeMans voittaja!
Onko sinulla mielessä jokin auto, josta haluaisit nähdä vuoden 2025 version? Onko joku 60-lukulainen tai uudempi sellainen auto, joka olisi omiaan myös sähköautoversiona?
Vastaa