Nettikasinon bonuksilla auton remontointiin
Oletko miettinyt tapoja, jolla oma autoharrastus olisi mahdollista rahoittaa tulevina vuosina? Vaihtoehtoja totta kai on niin monta kuin omia rahankäyttötapoja, mutta toiset niistä ovat varmempia kuin toiset, ja toiset ovat viihdyttävämpiä. Käydään tässä seuraavaksi läpi muutamia eri tapoja rahanhankintaan ja kulutukseen, kun pohja-ajatuksena on oman autoharrastuksen eteenpäin vieminen. Yksi auttava asia on rahapelaamisen ohessa erilaiset kasinobonukset, joista voit käydä tarkastamassa heti listauksen http://www.netti-kasinobonukset.com/ sivustolla, ja sitä kautta edetä vaikka saman tien kokeilemaan omaa onnea kasinopelien parissa.
Autoharrastus voi maksaa maltaita
Autoharrastukseen voi upottaa täsmälleen niin paljon rahaa, kuin sitä on tarjolla tai lompakossa. Pieneltäkin näyttävä remontti voi helposti viedä satoja euroja, varsinkin jos varaosia joutuu metsästämään netin kautta – alkuperäisosien etsintä klassikkoautoon voi olla todella vaikeata, tai vielä jos joutuu maksamaan osaajille uusien osien valmistamisesta vanhojen osien mallin mukaan, jos niitä vanhoja osia vain ei yksinkertaisesti ole enää saatavilla.
Autoharrastuksessakin tapoja on monia ja edullisin harrastusmuoto lienee vain autoilun seuraaminen ilman omaa harrasteautoja, mikä tarkoittaisi sitä, että omat rahat menisivät lähinnä erilaisilla messuilla käymiseen ja autojen kuvaamiseen sekä erilaisten autolehtien tilausmaksuihin ja nettilisensseihin -ei tässäkään harrastemuodossa ole mitään huonoa, se on autoharrastus siinä missä mikä muukin.
Jos harrastuskulut ovat matalat, voi harrastuksen kulut kattaa yleensä helposti maksamalla nuo erilaiset tilauslaskut ja matkakulut ihan tavallisten arjen kulujen joukossa, ilman sen suurempia suunnitelmia- totta kai jotkut matkat kansainvälisille messuille saattavat maksaa enemmän, ja niihin pitää valmistautua ajoissa, mutta muuten suurin osa tämän tyylisen autoharrastamisen kuluista on vielä ihan tavallisesti hoidettavissa.
Pelaamisesta rahaa harrastukseen
Jos sitten miettii tätä mahdollisuutta rahapelaamisen kautta saada rahoitusta omaan harrastukseen, niin pitää siinä vaiheessa muistaa, että kaikki rahapelaaminen nettikasinoilla perustuu 100 % onneen ja sattumaan – eli pelaamisen varaan ei voi laskea yhtään mitään. Mutta jos ajattelee niin, että joka kuukausi on omassa arjessa varaa laittaa muutama euro viikossa rahapeleihin, ja kaikki mahdolliset voitot mitä sieltä tulevat laitetaan siten autoharrastukseen, ei voi tietää, josko sieltä joku päivä voisi tulla isompikin voitto- mutta sen varaan ei voi laskea mitään. Kasinopelit ovat aikuisten harrastuksena viihdyttävä ja aikaa vievä, mutta sen parissa pitää muistaa huolehtia myös omasta taloudesta ja arjesta – rahapelit nimittäin voivat viedä niin paljon rahaa, kuin vain talletat pelitilillesi, joten sen kanssa pitää olla varovainen – vain osa rahapelaajista jää voitolle, ja vielä pienempi osa voittaa isoja summia – mutta sitten jos kohdalle osuu se iso jackpot voitto, voi sen sijoittaa helposti sitten vaikka aivan ”uuden” retroauton hankintaan.
Rahapelaamisen parissa kuitenkin ensisijaisesti pitää muistaa vastuullisuus omaa taloutta kohtaan, eikä ainoastaan sitä autoharrastamista kohtaan, vaan koko taloutta, ja siksi pitää aina ensin hoitaa oman talouden velvoitteet ennen rahapelaamiseen sijoittamista.
Autoharrastuksen vaiheet
Monet autoharrastajista ovat saattaneet aloittaa oman harrastamisensa aivan eri luokasta, kuin missä se on vuosien harrastamisen jälkeen. Osa on voinut aloittaa silloin teininä pienoismallien rakentelusta ja edennyt sitä kautta vähitellen oikeiden autojen maailmaan – osa on voinut jopa jatkaa nimenomaan pienoismallien parissa hioen vain taitojaan niin korkealle tasolle, jolla voi ottaa osaa, vaikka erilaisiin kilpailuihin, joita pienoismallienkin maailmassa on.
Osa taas on voinut aikuisikään tullessaan innostua niin paljon valokuvauksesta, että siitä on tullut ammatti, jonka ohessa hän sitten kuvaa autoja työkseen niin uusien autojen esittelyissä kuin autonäyttelyiden vanhojen autojen parissa.
Nämä harrastustavat ovat esimerkkejä sellaisista harrastusvaiheista ja muodoista, jotka eivät vielä vaadi omaa autoa tai sijoittamista oikeaan autoon, mutta sitten kun harrastaja lähtee reittiä tai toista auton hankintaan ja sen eteenpäin viemiseen, ollaan usein aloitettu harrastus, joka saattaa vielä euron jos toisenkin.
Oma harrasteauto
Retroauto on varmasti edullisimpia autoharrastamisen muotoja. Voit ostaa edullisen vanhan auton, ja se voi jo sellaisenkaan olla retroa. Jos auto vielä toimii ja liikkuu, voi olla ettei sinun tarvitse sijoittaa euroakaan ylimääräistä siihen – mutta yleensähän asiat eivät mene näin yksinkertaisesti, vaan se vanha sanonta siitä kun antaa pikkusormen, niin kaikenhan se tulee viemään.
Monet autoharrastajat ovat aloittaneet jostain pienestä ja edullisesta autosta ja huomanneet tykkäävänsä auton kanssa puuhailusta niin paljon, että ovat saattaneet hieman sijoittaa lisää autoon ja tehdä siitä myyvämmän – ja sitten myyneet sen edelleen saaden siitä kenties jopa hieman ylimääräistä rahaa. Tämä on sitten mahdollistanut uuden auton hankinnan ja sen modifioinnin ja kenties jälleen myynnin. Jossain vaiheessa vaan tästä harrastajasta tulee uusi versio, joka ei enää myykään autoa, vaan se jää omaan talliin tai pihaan, ja sitä rakennetaan edelleen, ja edelleen.
Tästä tuloksena syntyy tilanne, että tulot autoista nollaantuvat ja autoharrastus muuttuu enemmänkin rahareiäksi, joka vie mukanaan niin monta euroa kuin vain sinne halutaan työntää. Tässä vaiheessa voi alkaa miettiä oikeasti, mistä sitä rahaa sitten voisi saada autoharrastukseen laitettavaksi lisää. Olisiko yksi vaihtoehto sijoittaminen? Sijoittamisen kautta voi saada tuloksia pitkällä aikavälillä, mutta pikavoittoja on siitä turha odottaa. Sijoittaminen voisi olla sopiva malli vaikka sellaisessa tilanteessa, että tavoite jonkun tietyn vanhan auton hankintaan asetetaan kymmenen vuoden päähän – ja annetaan niiden sijoitusten kerryttää tulosta ja korkoa kymmenen vuoden ajan, niin sitten sen harrasteauton hankinta on kenties mahdollista rahoittaa täysin omista säästöistä. Tässä kannattaa vain alusta alkaen asettaa selkeä euromääräinen tavoite, laskea kohtuulliset tuottoennusteet ja sen mukaisesti laittaa vaikka kuukausittain tietty summa, vaikka rahastoihin, joiden kautta saa sitten koko sijoitusajalle sekä kohde- että aikahajautuksen, ja kenties kymmenen vuoden päästä on päässyt siihen tavoitteeseen ja saa hankittua itselle sen auton, mistä on haaveillut.
Monet tekevät tämän nykyään täysin lainarahalla, mutta kummasta tavasta sinä pitäisit enemmän? Voisi nimittäin kuvitella, että kymmenen vuoden omalla säästämisellä ostetussa autossa on enemmän ajatusta, kuin suoraan lainarahalla saman tien hankitussa autossa. Kymmenen vuotta on varmasti myös sellainen aika, jonka jokainen aikuinen voi odottaa saadakseen unelmansa toteen -ja jos sen autounelman toteuttaa helposti lainarahalla – onko se sittenkään läheskään sama asia kun laittaa itsensä odottamaan ja säästämään tavoitteellisesti juuri sitä yhtä asiaa – ja sitten kymmenen vuoden päästä saa sen!
Useimmalle autoharrastajalle auto ei ole sijoituskohde, se on jopa ystävä, jonka kanssa vietetään jopa enemmän aikaa kuin perheenjäsenten kanssa. Toisilla se voi olla koko perheen harrastus ja asia, joka pitää perheen koossa vaikeidenkin aikojen yli, ja tällöin autosta tulee helposti perheenjäsen, joka siirtyy sukupolvelta toiselle – tällaisia autoja on suvuilla paljon, myös Suomessa.
Jokainen autoharrastaja on kuitenkin yksilö, ja jokainen harrastaa autoilua omalla tavallaan, joko oman auton tai autojen parissa, tai muuten vain autoja ihaillen, yksikään tapa ei ole väärä tai toista parempi tai huonompi. Se on vähän sama kuin se, että jos kysytään kymmeneltä vastaantulevalta kävelijältä, mikä auto on heidän mielestään se paras retroauto, saamme kenties kymmenen eri vastausta, ja jokainen niistä on oikein.
Vastaa